Uživatelé podnikových služeb Office 365 se občas ptají, jak si mohou zálohovat své emaily. Existuje na to několik různých způsobů jak zálohovat poštu, kontakty, data z kalendáře a vše, co s Exchange souvisí.
Samotná data v Office 365 jsou několikanásobně chráněna proti ztrátě ze strany Microsoftu. Potřeba mít data mimo serverovny Microsoftu je ale i tak častý a oprávněný požadavek klientů. Existuje mnoho služeb a aplikací, které automaticky dokáží tato data z cloudu stahovat a zálohovat na lokální server nebo úložiště. Tyto možnosti konzultujte se svým IT správcem.
Uživatel si však může data z aplikace Outlook zálohovat velmi jednoduše sám. Pokud není tato možnost zakázána firemní politikou a omezením ze strany správce.
Postup je následující – otevřít v PC aplikaci Outlook. Zvolit v menu Soubor > Otevřít a exportovat > Import nebo export.
Vybrat akci Export do souboru a pokračovat tlačítkem Další. Vytvořit soubor typu Datový soubor aplikace Outlook (PST) a pokračovat Další. Dále vybrat jaká data se budou exportovat. Možné je zvolit celý mailbox (emaily, včetně kontaktů, kalendáře, úkolů, ..) nebo jen jednotlivé složky. Lze také využít filtr pro export jednotlivých položek. Vybrat umístění nového souboru a možnosti exportu a pokračovat tlačítkem Dokončit. Heslo k datovému souboru je volitelné, je možné nechat ho prázdné. Pak následuje spuštění exportu. Pokud složky pro export obsahují velké množství dat, může akce trvat delší dobu. Po dokončení exportu najdete na vybraném místě nový datový soubor aplikace Outlook, který můžete zálohovat.
Poznámka: při této akci nedochází k odstranění dat z Outlooku (ze serveru).
Vyzkoušejte plán Office 365 Business Premium na 1 měsíc zadarmo. Registrujte se zde: Zkušební verze Office 365 Business Premium a napište mi přes kontaktní formulář. Rád vám pomohu se zprovozněním služby.